أحلى منوعات النت مرحباً بكم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


أقوى وأحدث الأفلام والأغاني والكليبات الأجنبية والعربية وبرامج وألعاب كاملة ونادرة ومصارعة المحترفين وشات وموبايل واعلانات مجانية
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول
coinpayu

 

 برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM) TotalQualityManagement

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
poopy87




عدد المساهمات : 60
تاريخ التسجيل : 19/12/2010

برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM) TotalQualityManagement Empty
مُساهمةموضوع: برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM) TotalQualityManagement   برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM) TotalQualityManagement Icon_minitimeالإثنين مايو 30, 2011 5:16 pm



برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM)
TotalQualityManagement
برنامج تدريبي تقدمه جامعة القاهرة يؤهل للعمل بمجال الجودة وبشهادة معتمدة من جامعة القاهرة وقابلة للتوثيق من الخارجية
:ProgramDescription
TQM is an approach, which allows an organization to utilize all its resources effectively towards delighting its customers, thereby providing a sustainable competitive global market. The course also examines QM performance
Improvement techniques to each and every process and operation within an organization. It successfully employs
business and leadership strategies to transform the organization. In today’s world, it is not enough to catch up on quality-survival demands that an organization continually improves its performance just to stay competitive

Program Objectives

To enhance trainee's awareness of the quality concepts, theory, tools, techniques of quality improvement, and whatis six sigma
To enable trainees to select, apply and recommend appropriate quality tools and techniques to all activities in the business or organization
To enable trainees to understand the Strategic Quality Planning.
Analyze the contribution to quality of the tools and techniques in design and production
Understand and develop the relationship between an organization and its suppliers

Program Outlines




Quality Concepts

Quality Definitions
Quality Dimensions
Quality Management Spheres
Implementation Obstacles of QM

-2 Customer Satisfaction

Who is the Customer?
Customer-Driven Quality
C.R.M

-3Strategic Quality Planning

Leadership for Quality
Quality as a Strategy
Quality Strategy Process
Quality and Price/Cost/Productivity/Profit

4-. Quality Theory

Deming’s14 Points
Juran’s theory
Ishikawa & Feigenbaum’s theory
Crosby & Taguchi’s Theory


5-. Performance Measures

Quality Measures
Typical measurements
Quality Cost as a measure
Collection System Design

6- Quality Improvement Tools

Quality Cycle (PDCA)
Ishikawa’s Basic Tools of Quality
New Tools for Improvement
The Five Ss

7- Quality Management Techniques

Quality Function Deployment (QFD)
Benchmarking to Identify Improvement
Improvement by Quality Circle

8- Lean – Six Sigma

6Sigma concept
6Sigma Levels
6Sigma as Improvement Methodology
مواعيد الدورة
الجمعة 20-5-2011
وتعقد الدورة بشكل دوري شهريا

www.csc-cu.com

خصم خاص للمجموعات والهيئات
للاستعلام

0171088880
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
برنامج إدارة الجودة الشاملة بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة (TQM) TotalQualityManagement
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» البرنامج التدريبي ادارة الموارد البشرية بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة
» دورة التسويق الالكتروني تدريب عملي فعلي بشهادة معتمدة من جامعة القاهرة
» دورات مركز خدمة المجتمع معتمدة من جامعة القاهرة والخارجية المصرية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
أحلى منوعات النت مرحباً بكم :: الأرشيف-
انتقل الى: